Wat gebeurt er allemaal...

donderdag, augustus 12, 2004

Beat the Heat

Onder deze noemer zijn we in de aanloop naar Athene voorgelicht over hoe we het beste om kunnen gaan met de hitte. En die hitte valt hier in Grosseto niet echt mee. Vandaag hebben we de eerste wisseltraining gedaan, op de snelle mondobaan in het stadion. Het was een goeie training, de coach was tevereden. Maar hij zei er ook meteen bij dat wat vandaag goed is, morgen normaal is. Kortom, het moet elke training een stukje beter gaan. Het lopen op zich ging goed, geen last van mijn rug. Helaas kan Joan nog steeds niet mee trainen. Het gaat wel elke dag beter met haar voet. Pascal bleef vandaag ook aan de kant door een pijntje, maar we verwachten dat ze daar snel vanaf is.

Hoewel het lopen dus goed ging, had ik wel echt heel veel last van de warmte. Het zweet liep echt in stralen van mijn lichaam, er is haast niet tegen aan te drinken. Na elk loopje was ik duizelig en mijn kop stond op springen. Af en toe een ijsblokje op je polsen laten smelten helpt dan ook niet echt... Het schijnt hier nu warmer te zijn dan in Athene, das wel lekker om te weten. Zonnebrand is ook niet overbodig, hoewel je dat er ook weer keihard afzweet. Aan het einde van de training, we deden nog twee keer 120, kreeg ik zelfs kippevel van de hitte!!!

Net hebben we de video van de wissels bekeken en ik heb ff heerlijk liggen slapen. Morgen weer een herstel training en dan zaterdag weer hard er tegenaan.