Wat gebeurt er allemaal...

zaterdag, maart 27, 2004

And the results are...

De afgelopen twee dagen zaten we met de estafetteselecties in Sittard. Ja, Sittard, of all places. Niet echt in de buurt en als je tijdens de spits gaat rijden doe je er al snel vier uur over... Waarom dan helemaal daar? Omdat er een mooie indoorhal staat en ze heel goed soep op kunnen warmen! Vrijdagavond hadden we, onder leiding van "sportpsycholoog Wim" een sessie over teambuilding. Dit was een vervolg op een eerdere bijeenkomst in december en ik vond 't heel leuk en nuttig. Bij het mannenteam is echt sprake van een captain, Troy, maar bij het vrouwenteam is niet iemand die er heel erg uitspringt. Er is nogal een discussie ontstaan over het feit of we nou wel of niet een captain nodig hebben. Heel kort samengevat: de mannen vinden van wel, de vrouwen vinden van niet. Ieder van ons heeft wel iets waar ze sterk in is, en eigenlijk zijn we dus gezamenlijk captain. We voelen ons daar goed bij en weten precies bij wie we voor wat aan moeten kloppen (snap je?). Iedereen is supergemotiveerd, er wordt hard getraind en net zo hard gelachen!

Vandaag hebben we een aantal tests gedaan en 's middags veel gewisseld. De sprongtestjes vielen me erg tegen. We doen tegenwoordig veel sprongwerk tijdens de training, maar dat was nauwelijks te merken. Gelukkig ging het bij de sprinttesten beter. Ik liep sneller dan ooit op de 30m uit blok en op de 30m vliegend (met aanloop). Met de blokstarts zit ik nog niet bij de besten, maar het gaat echt de goeie kant op! Pascal was vandaag de snelste op de 30 vliegend, dat deed ze in 3.18 seconden, das dus echt heel goed! Maar met mijn 3.23 was ik ook dik tevreden. We liepen bijna allemaal sneller dan we tot nu toe deden. Goeie berichten dus vanuit Sittard!