Wat gebeurt er allemaal...

zondag, december 12, 2004

Argh!!!!!! Duiven!!!!

Midden in de stad wonen is heerlijk. Alles is dichtbij en ik heb opeens veel meer bezoek! (van mensen die het shoppen zat zijn en bij mij thee komen drinken!) Nee lieve mensen, ik ben geen Fransje Bauer, de ketel gaat niet voor iedereen op het vuur!

Dan nu ff het grootste nadeel, nog steeds, die duiven. De poep lag ondertussen al weer centimeters dik in mijn steeg, dus was het gister tijd voor het "duiven offensief".

Eerst heb ik een tiental emmers heet water met allesreiniger door de steeg heen gegooid en daarna met de bezem erover! Wat een putlucht! Toch een uurtje aan het schrobben geweest, maar dan heb je ook wat. Ik werd tijdens het boenen gadegeslagen door mijn "gevederde vrienden", die zich bovenop een hoge richel hadden verschanst.

Na het poetsen de ladder erbij en een nest van plastic patatvorkjes verwijderd uit een nis. Wel creatief die beesten, moet ik ze nageven. Vervolgens de ijzeren pinnen weer vastgehamerd en omgebogen, geen verse eieren meer in mijn steeg.

Mijn laatste troef was de kerstverlichting voor buiten, slapen met het licht aan vindt toch niemand lekker??? Maar helaas, bij het verwijderen van de oude, kapotte kerstverlichting begaf de stroomtoevoer 't ook. Zelfgemaakt stopcontact?? Ik zag wat losse draden en kroonsteentjes en besloot er verder maar vanaf te blijven.

Jammer jammer jammer! Vanmorgen lagen er alweer wat verse cadeautjes op me te wachten...

Tips zijn welkom!